WSPARCIE

POMOC TECHNICZNA

UWAGA!

W związku z coraz częstszymi przypadkami zgłaszania do naszego serwisu maszyn zakupionych w zagranicznych sklepach internetowych informujemy, że maszyny te nie są objęte naszą bezpłatną opieką gwarancyjną! Zachęcamy do zakupów w polskich sklepach.

PORADY SERWISOWE

ZAUFAJ MARCE

Za naszymi plecami stoi ponad stuletnia tradycja inżynierska japońskiego koncernu. Jako firma nowoczesna i innowacyjna, Brother zawsze znajdował się w światowej czołówce producentów nowych technologii. Projektowane z najwyższą pieczołowitością urządzenia są poddawane żmudnym testom, aby mogły trafić w ręce końcowego Klienta. Doskonale przemyślane, łatwe w obsłudze, bezawaryjne.

SUPPORT.BROTHER.COM

Zapraszamy na internetowe strony wsparcia produktów firmy Brother. Można tam pobrać najnowsze instrukcje obsługi i sterowniki do urządzeń firmy Brother.

SIEĆ SKLEPÓW SPECJALISTYCZNYCH

Maszyny do szycia, hafciarki, owerloki to sprzęt, który warto kupować u specjalisty. Na rynku dostępne są urządzenia wielu marek i rodzajów, jednak nie wszystkie nadają się do tych samych zadań, mimo że wyglądają podobnie. Potrzebujesz zaufanego przewodnika, uczciwego i doświadczonego sprzedawcy, który wytłumaczy różnice i doradzi najlepsze okazje biorąc pod uwagę Twoje potrzeby i zasobność portfela. Nasi sprzedawcy to zazwyczaj właściciele rodzinnego biznesu, specjaliści z branży od pokoleń, często mechanicy maszyn do szycia – i to oni ręczą swoim imieniem za rozsądne wybory Klientów. Jest jeszcze jeden ważny powód, dla którego warto odwiedzić firmę specjalistyczną –  na pewno czegoś się nauczysz. Doświadczony sprzedawca prezentując maszynę, hafciarkę, czy program do projektowania wzorów hafciarskich zdradzi Ci kilka tajemnic obsługi urządzenia, technologii szycia czy haftu, podpowie jakie materiały i akcesoria stosować, gdzie je zdobyć. Szycie i hafciarstwo to naprawdę bogata i pasjonująca przygoda, warto mieć przewodnika, szczególnie na później.

WAŻNE UWAGI DLA UŻYTKOWNIKÓW

Japońska firma Brother gwarantuje najwyższą jakość maszyn do szycia. Wszystkie maszyny Brother zostały zaprojektowane i wykonane z najwyższą możliwą starannością. Przed spakowaniem, każda maszyna Brother jest poddawana szczegółowej kontroli jakości. Zwracamy jedmak uwagę, że maszyna do szycia nie jest urządzeniem stricte automatycznym i wymaga od operatora postępowania zgodnego z zasadami sztuki krawieckiej oraz zachowania rozsądku i uwagi. Nieumiejętna obsługa może doprowadzić do awarii maszyny, a takie awarie mogą nie podlegać gwarancji.

NASZ SERWIS DORADZA CZUJNOŚĆ W KILKU PUNKTACH

1. Szarpak Jeżeli górna nitka nie zostanie przewleczona przez szarpak, to nitka zaczyna nawijać się na chwytacz blokując swobodny ruch mechanizmów maszyny. Skutkiem tego błędu może być uszkodzenia bębenka, chwytacza oraz rozregulowanie maszyny. Uwaga! nitka może sama z siebie wysunąć się z szarpaka. Operator maszyny powinien zachować czujność i zauważyć ten fakt zanim dojdzie do awarii.

2. Zaczepienie się nitki górnej. Ponieważ nitki mają tendencję do skręcania się i tworzenia pętli, zawsze jest niebezpieczeństwo, że nitka zaczepi się o wystający element maszyny lub o swoją własną szpulkę. Zaczepiona nitka powoduje wygięcie igły i uderzenie igły w jeden z mechanizmów maszyny. W efekcie może dojść do uszkodzenia uderzonego przez igłę elementu oraz rozregulowania maszyny.

3. Wymiana igieł Igły należy często wymieniać. Nadmiernie zużyta igła, może się wygiąć i uderzyć w jeden z mechanizmów maszyny. W efekcie może dojść do uszkodzenia uderzonego przez igłę elementu oraz rozregulowania maszyny.

4. Szycie w miejscu Może się zdarzyć, że ząbki maszyny nie dają rady przesuwać szytego materiału. Przyczyn może być wiele: śliski materiał, trudny materiał (skóra), źle ustawiony docisk stopki, zbyt drobny ścieg. Maszyna zaczyna szyć w miejscu. W takiej sytuacji należy natychmiast zatrzymać maszynę. Jeżeli tego nie zrobimy, może dojść do awarii.

5. Zbyt gruby materiał Domowe maszyny do szycia nie są przystosowane do szycia bardzo grubych lub twardych materiałów. Do awarii może dojść podczas próby podszycia spodni jeansowych.Miejsce, gdzie materiał jest bardzo gruby, należy przeszywać powoli, bez użycia silnika, kręcąc ręką kołem pasowym.

6. Podejrzane odgłosy Zawsze, gdy usłyszymy że maszyna wydaje nienaturalne dźwięki, należy maszynę zatrzymać i dociec przyczyny dziwnych hałasów.

7. Złamana igła W przypadku złamania igły należy bezwzględnie upewnić się, że żaden fragment złamanej igły nie dostał się do wnętrza maszyny.

8. Smarowanie maszyny Jeśli takie jest wymagane, nigdy nie wolno używać do tego celu mazideł stosowanych w gospodarstwie domowym, tylko specjalnej oliwy do maszyn do szycia.

 
WSPARCIE TECHNICZNE

Jeżeli masz problem lub potrzebujesz porady, zawsze możesz się z nami skontaktować, nawet jeżeli maszyna jest po gwarancji. Spróbujemy pomóc. Serwis Centralny pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00, kontakt tel. 22 664 41 40 lub 22 664 41 41 lub mejlowy na adres: biuro@emb.com.pl

Instrukcja postępowania w przypadku awarii maszyny

1. Najpierw skontaktuj się ze sprzedawcą lub serwisem centralnym (informacja o punktach serwisowych poniżej). Wiele prostych awarii można naprawić samodzielnie uzyskując poradę telefoniczną od fachowca. Jeżeli konsultacja telefoniczna nie pomogła, przejdź do punktu drugiego.

2. W przypadku awarii nie podlegających gwarancji maszynę możesz dostarczyć do serwisu centralnego lub do jednego z wielu autoryzowanych serwisów na terenie całej Polski. Poniżej znajdziesz listę serwisów autoryzowanych Brothera.

3. Naprawy gwarancyjne wykonuje wyłącznie serwis centralny. Jeżeli to możliwe, zalecamy dostarczyć maszynę do serwisu osobiście. Unikniemy w ten sposób ryzyka uszkodzenia maszyny w transporcie. W pozostałych przypadkach transportem maszyny zajmie się firma kurierska, a koszty transportu pokryje Brother.

4. Aby wezwać kuriera, należy wypełnić zgłoszenie serwisowe (do pobrania poniżej).

5. Maszynę należy przygotować do wysyłki, tak aby nie uległa ona uszkodzeniu podczas transportu.
Najlepiej spakować maszynę do oryginalnego opakowania. Uwaga! Nie ponosimy odpowiedzialności za uszkodzenia powstałe podczas transportu w przypadku, gdy maszyna nie została wystarczająco starannie zabezpieczona.

6. Razem z maszyną należy spakować oryginalny dowód zakupu maszyny. Warunkiem wykonania bezpłatnej naprawy gwarancyjnej jest dostarczenie do serwisu centralnego dowodu zakupu maszyny. Można do przesyłki dołączyć swój komentarz dotyczący problemów ze sprzętem, ewentualnie materiału z przykładami błędów.

7. Informujemy, że nie wszystkie awarie podlegają gwarancji. Przykładem może być awaria na skutek nieumiejętnej obsługi maszyny np. nieprawidłowe nawleczenie nitki lub używanie niewłaściwych akcesoriów np. szpulek innych niż oryginalnych szpulek Brother. W takim wypadku będziemy prosili o zwrot kosztów transportu oraz ewentualnej naprawy.

SERWIS CENTRALNY - ADRES

EMB SYSTEMS Sp. z o. o.

ul. Szczotkarska 25, 01-382 Warszawa

Zobacz mapę dojazdu

Godziny otwarcia: poniedziałek-piątek, od 9:00 do 17:00

LISTA AUTORYZOWANYCH SERWISÓW BROTHER

  • Serwis Centralny marki Brother – EMB Systems sp. z o.o.
    ul. Szczotkarska 25, 01-382 Warszawa, tel. 22 664 41 40, tel. 514 534 114
  • ANWO s.c. Krzysztof Wondra
    Jaśkowa Dolina 88, Gdańsk, tel. 519 192 820
  • COSER Jolanta Trojanowska
    ul. Balladyny 1B, 87-100 Toruń, tel. 516 188 710
  • DOUSA Jacek Wojasiewicz
    Pomorska 15, 50-216 Wrocław, tel. (71) 328 73 66, tel. 605 030 629
  • KRAKMASZ Łukasz Wojasiewicz
    ul. Jana Kantego Przyzby 1, 30-385 Kraków, tel. 506 838 309
  • MESIN Piotr Koczorowski
    Zygalskiego 21, 61-418 Poznań, tel. 603 892 590
  • Naprawa i Sprzedaż Maszyny do Szycia „Darwit” Dariusz Adamek
    ul. Piastowska 6, 42-600 Tarnowskie Góry, tel. 327 689 914
  • NITEX-PLUS Małgorzata i Piotr Czechlowscy
    Głogowska 105, 60-266 Poznań, tel. (61) 866 66 84, tel. 601 72 77 55
  • PAKA Serwis Maszyn do Szycia Piotr Elszkowski
    ul. Targowa 47/49, 87-100 Toruń, tel. 601 681 664
  • ANDRZEJ RADOŃ Maszyny do Szycia – Sprzedaż i Serwis
    Nawigatorów 7, 81-562 Gdynia, tel. 501 647 070
  • SAMITEX Jacek Dębowski
    ul. Hetmana S. Żółkiewskiego 11, 85-042 Bydgoszcz, tel. (52) 515 59 44
  • WALTER Małgorzata i Ryszard Guzak
    ul. Kościuszki 12A, Radom 26-600, tel. (48) 363-27-12